Afvallen met koffie


Recente studies hebben aangetoond dat ongeveer de helft van alle Nederlanders overgewicht heeft. Deze cijfers zijn onthutsend als je bedenkt dat zwaarlijvigheid een risico voor de volksgezondheid is. In de afgelopen jaren zijn er verschillende initiatieven ontwikkeld om zwaarlijvigheid te bestrijden. Dieetboeken hebben paddenstoelen en verschillende voedselgoeroes onthuld.

Is het altijd nodig om allerlei speciale diëten te maken? Zou het niet beter zijn om een gezond dieet te combineren met voldoende beweging? Ook op dit punt zijn de meningen verdeeld. Koffie is het hoofdthema van onze website en we zijn op zoek gegaan naar koffie. Kun je bijvoorbeeld gewicht verliezen met koffie? Of komt u aan omdat u (te) veel koffie drinkt? U kunt de antwoorden op deze vragen lezen in deze blogpost.

Is koffie gezond?

Laten we eerst eens kijken of de koffie goed is voor het lichaam. Ja, het is koffie, oké. Het is echter belangrijk om niet te veel koffie te drinken. Overmatig koffiegebruik leidt ook tot overmatig cafeïnegebruik. Overtollige cafeïne kan verschillende (gezondheids)problemen veroorzaken. Daarom adviseert het Voedingscentrum om niet meer dan 4 koppen koffie per dag te drinken. Wil je er meer over weten? Onlangs publiceerden we een artikel op onze blog met de titel “How long does coffee last? In dit artikel bespreken we ook de (mogelijke) effecten van koffie/koffieconsumptie.

Kan ik met koffie afvallen?

In de loop der jaren zijn er verschillende diëten op basis van koffie op de markt verschenen. Met deze diëten is het doel natuurlijk om de extra kilo’s kwijt te raken. Om dit doel te bereiken, proberen mensen elke dag een bepaalde hoeveelheid koffie te drinken. Is het mogelijk om op deze manier af te vallen? Ja, natuurlijk. Dat is tenminste wat Bob Arnaud denkt.

Bob Arnaud is een therapeut en schreef het boek The Coffee Lover’s Diet. In dit boek geeft Arnot aan hoe je kunt afvallen door het drinken van koffie. Uiteindelijk is de belangrijkste conclusie dat je ongeveer drie kopjes per dag moet drinken.

In feite versnellen deze drie koppen koffie de stofwisseling van het lichaam. Metabolisme is een intern proces waarbij voedingsstoffen worden omgezet in energie. Hoe sneller dit proces plaatsvindt, hoe beter het is voor de extra kilo’s. Met drie koppen koffie per dag kunt u het proces versnellen.

Het is ook een feit dat koffie (eigenlijk cafeïne) je alerter, gemotiveerder en gerichter maakt. Al deze effecten dragen ook bij aan een snel gewichtsverlies.

Een studie in Engeland heeft ook aangetoond dat het koffiedieet werkt. Deze studie werd uitgevoerd door de Universiteit van Nottingham. Verschillende tests hebben aangetoond dat cafeïne het bruine vetweefsel kan stimuleren. Bruin vet is bijna hetzelfde als normaal vet. Maar bruin vet kan de bloedsuikerspiegel verhogen, het vetgehalte in het bloed verbeteren en daardoor meer calorieën verbranden. Dus, door het drinken van koffie, kunt u uw stofwisseling en het aantal calorieën dat u verbrandt verhogen.

Waar moet je op letten?

Wil je een koffiedieet beginnen? Dit is een echte aanrader, maar er zijn een paar punten die we in gedachten moeten houden. We raden u aan niet te veel koffie te drinken. We volgen het advies van het Woeden Centre op: maximaal 4 koffies per dag. Volgens auteur/intern Bob Arnaud is het beter om drie koppen koffie per dag te drinken als je wilt afvallen.

Daarnaast is het altijd aan te raden om zwarte koffie te drinken. Voeg de melk niet toe. Voeg geen suisker toe. En doe geen slagroom of karamel in je koffie. Door al deze extra ingrediënten bevat de koffie nog veel calorieën. Als je echt wilt afvallen, is zwarte koffie de beste optie.

Als je een koffiedieet begint, verwacht dan geen resultaten van koffie alleen. Dit dieet gaat ook altijd gepaard met een gezond en gevarieerd dieet. Natuurlijk speelt ook voldoende beweging een belangrijke rol.

Dus, om te slagen met een koffiedieet, moet je de calorieën verminderen. Uiteindelijk zal het je extra kilo’s doen verliezen. Gezien het belang van de volksgezondheid is het absoluut wenselijk dat veel mensen aan hun gewicht werken. Het verliezen van extra kilo’s heeft vele voordelen: meer uithoudingsvermogen, meer energie en een gezonder lichaam. Dit kun je dus deels bereiken door middel van een op koffie gebaseerd dieet.

Kun je aankomen met koffie?

Als je te veel koffie gaat drinken, kan het vlam vatten. In dit geval eet je te veel calorieën, wat de productie van het hormoon cortisol in gang zet. Dit hormoon veroorzaakt een verhoging van de bloedsuikerspiegel en een verhoging van de bloedglucose.

Overmatig gebruik van cafeïne kan ook leiden tot slapeloosheid. Als u onrustig bent of uw slaap hebt verstoord, zal dit ook een negatief effect hebben op uw lichaamsgewicht. Je lichaam is niet in staat om al het afval af te breken, wat kan leiden tot gewichtstoename.

De moraal van het verhaal: Pas op dat je niet te veel koffie drinkt. Diepe L Avid-drinkers kunnen te veel cafeïne hebben, wat alleen maar zal leiden tot langdurige gewichtstoename. Neem niet meer dan 3 koppen koffie, zodat u kunt genieten van de voordelen van koffie (en cafeïne). Dus een van de voordelen is dat je voor altijd afscheid kunt nemen van die extra kilo’s.

Gaat u uw koffieverbruik verminderen? Zorg ervoor dat je meer drinkt dan nodig is gedurende de dag. Het lichaam heeft immers 1,5 tot 2 liter vocht per dag nodig voor optimale prestaties.

Related Tags:

 

Recent Content