Het ontwerpen van de Halo Capsule: Is ergernis de moeder van de uitvinding?

Hoe ontwikkel je een totaal nieuw product en breng je het op een markt die zo overvol is als stofzuigers? Als je Paul en Rachel Bagwell bent, de getrouwde makers van de Halo Capsule, begin je met wat je vandaag ergert.

Als u op zoek bent naar een groen, zelfgekweekt alternatief voor een Dyson, dan is de Halo Capsule snoerloze stofzuiger misschien iets voor u. Het is een krachtige, milieuvriendelijke stofzuiger met een innovatief ontwerp en innovatieve materialen: het soort product dat veel ingenieurs en uitvinders willen creëren.

We noemden de Halo Capsule ons
Toestel van het Jaar voor 2020, en het staat nog steeds op nummer twee in onze
beste stofzuigertabel – voor zelfs de
laatste Dyson. Het heeft ook de nr.2 plek bemachtigd in de
Which? lijst van zijn top 50 producten van het jaar.

Capsule is ontworpen, geproduceerd en op de markt gebracht door het echtpaar Paul en Rachel Bagwell. Paul heeft een achtergrond in industrieel ontwerp en kreeg, zoals veel van zijn tijdgenoten, een baan bij Dyson. Hij vergaarde 20 jaar ervaring in vloerreinigingstechnieken.

Rachel is een marketing professional, wiens focus altijd was om ervoor te zorgen dat de Capsule antwoordde op wat belangrijk was voor de klant; dat het het soort problemen oplost waar mensen elke dag mee te maken hebben.

Het idee voor de Capsule ontstond bij hen thuis, tijdens een voortdurende ruzie over de kleine stofbak van hun snoerloze stofzuiger.

De inspiratie voor Capsule

Paul zegt: “Er is altijd de patstelling over wie de stofzuiger gaat legen. Weet je, als het ons irriteert, zijn we er vrij zeker van dat het andere mensen gaat irriteren.”

“Vooral omdat we twee jonge kinderen hebben,” voegt Rachel toe. “We hebben een kind van 2 en een kind van 4.”

“En een zeer harige hond,” onderbreekt Paul.

“En een harige hond,” gaat Rachel verder. “In de tijd dat we overwogen dit te ontwikkelen, hadden we een baby en ik wilde nooit de stofzuiger legen omdat ik nooit al dat stof op me wilde krijgen en dan de baby oppakken.

“Dus het kwam door die kleine inzichten, zoals – wacht even. Er moet een betere manier zijn om dit te doen.”

Paul en Rachel Bagwell

Zakken vol verschil

Een van de manieren waarop Capsule verschilt van Dyson en het legioen Dyson-klonen op de markt is dat Capsule zakken gebruikt, terwijl de meeste andere stofzuigers zakloos zijn geworden. Waarom is dat?

“Iedereen is de afgelopen 20 jaar zo overspoeld door marketingboodschappen”, zegt Paul. “Ik denk dat het heel belangrijk is voor klanten om opties te hebben. Als er een grote reus is die zegt dat er maar één manier is om iets te doen, dan doe je hen na of je probeert iets unieks en beters te doen. En ik denk dat dat de weg is die wij kiezen om in te slaan.

“Er zijn veel voordelen aan het gebruik van tassen: het gewicht, de netheid, de grotere capaciteit. Ik denk altijd terug aan die man die me vertelde dat hij thuis een stofzuiger zonder zak had en die hij in de kast bewaarde naast een kebabstokje en een verfkwast om ervoor te zorgen dat hij al het stof eruit kreeg.”

Het is waar: sinds de stofzuigers zonder zak de markt domineren, is het een universele ervaring, die door iedereen wordt verafschuwd, dat je je vingers in een filter moet steken om een handvol pluisjes te verwijderen.

Paul vervolgt: “Als je uit de ruimte zou komen, zou je zeggen: wat ik van een stofzuiger wil, is iets dat veel vuil oppikt. Stofzakloze machines hebben vaak veel loodgieterij en dat geeft problemen. Ze hebben smalle openingen en die openingen blokkeren altijd. Het neemt ook gewicht in beslag. Dat is de grote kans.”

Maar er was nog een probleem op te lossen. Stofzakjes worden traditioneel gemaakt van plastic, wat het tegenovergestelde is van milieuvriendelijk. In plaats daarvan kwam Paul met een goedkoop, volledig composteerbaar stofzakje.

“De stofzak was een grote doorbraak voor ons omdat we het capaciteitsvoordeel van zakken zagen, maar er zijn ook redenen waarom mensen erg negatief zijn over zakken: ze zijn een voortdurende lopende kostenpost.

Ze zijn ook niet erg goed voor het milieu, omdat ze in principe gemaakt zijn van polypropyleen dat eeuwenlang op de vuilnisbelt blijft liggen. Ze laten een permanente stempel achter op de planeet.”

De stofzakken van de Capsule zijn groot en bevatten 1,6 liter stof en vuil. Ze betekenen dat de Capsule geen interne leidingen nodig heeft, wat betekent dat er minder mis kan gaan en hij lichter is.

Halo Capsule en stofzakken

De volgende stap was het innovatieve gebruik van koolstofvezel voor het omhulsel van de stofzuiger, waardoor Paul het gewicht van de stofzuiger kon terugbrengen tot 2,6 kg.

Hij zegt: “Koolstofvezel stond boven aan onze lijst omdat het geweldig is. Het is niet alleen een heel cool materiaal, het is ook ongelooflijk sterk en ongelooflijk licht.

“We moesten worstelen met manieren om dat kosteneffectief te doen, want het is een duivels duur materiaal. We moesten het op een meer gestroomlijnde manier produceren om het op een punt te krijgen waar we het voor onze prijs konden gebruiken. En dan konden we ons concentreren op de prestaties en de batterijen.”

Halo Capsule

De eco geloofsbrieven van de capsule

Het ontwerp is niet het enige innovatieve aan Capsule. Er is ook de manier waarop het gekocht en gebruikt moet worden, om de impact op het milieu te minimaliseren.

“Als je een stofzuiger hebt die 10 jaar meegaat, in plaats van een stofzuiger die twee jaar meegaat, heb je opeens een vijfde van het milieueffect dat je voorheen had. Daarom is voor ons de lange levensduur van deze producten echt heel belangrijk. De impact is enorm,” legt Paul uit.

Toch is er een grens aan hoe lang je een snoerloze stofzuiger kunt gebruiken, en die grens is de levensduur van de batterij. Op dit moment is de lithium-ion batterijtechnologie op een punt dat batterijen hun lading over een periode van enkele jaren verliezen. Sommige bedrijven, waaronder Dyson, Shark en Samsung, zijn begonnen met het maken van snoerloze stofzuigers met verwijderbare batterijen.

Maar Capsule heeft geen verwisselbare batterij. “Als je mensen vervangende batterijen verkoopt, bestaat de kans dat ze die weggooien,” zegt Paul.

Repareren, vernieuwen, hergebruiken

In plaats daarvan, voor ongeveer dezelfde prijs als een tweede batterij, kunt u een Capsule Refresh krijgen.

“Alles in dit product moet 20 jaar meegaan,” betoogt Paul. “Als we er om de 6 of 7 jaar naar kunnen kijken, kunnen we ervoor zorgen dat de klant een geweldige schoonmaakervaring heeft. We hebben koolstofvezel, dat meer dan 20 jaar meegaat, we hebben er een motor in zitten die 20 jaar meegaat. Batterijen hebben, zoals we allemaal weten, een einde levensduur.

“Wat we zouden kunnen doen is mensen een vervangende accu verkopen, maar wat we kiezen om de Capsule Refresh aan te bieden, dat is een terugkeer naar de basis voor ongeveer dezelfde prijs die anderen rekenen voor een batterij. We vervangen niet alleen de batterij, maar zorgen er ook voor dat alles tiptop in orde is. We vervangen uw levenslange filters en updaten u naar onze nieuwste software.

“Voor de prijs van een vervangende batterij, krijgt u een hele nieuwe Capsule. Het hele ding krijgt een nieuw leven.”

Koop het voor het leven

Rachel zegt: “Toen we Capsule ontwikkelden, wilden we dat het tijdloos zou zijn. Iets dat geen modegril was. Het is blijvend.”

“Het gaat ook om de snelheid van de ontwikkeling,” vervolgt Paul. “De snoerloze die je misschien drie jaar geleden hebt gekocht, zal erg inferieur zijn aan de snoerloze die je vandaag de dag kunt kopen. Wij wilden aan de top meedoen. We willen dat mensen dit kopen en het 10, 15 jaar gebruiken. In die tijd heeft hij misschien een nieuwe accu nodig, maar hij heeft nog steeds die 5 sterren reinigingskracht. Het gaat er niet om dat hij binnen 2 jaar wordt vervangen door iets dat net iets beter is.”

Capsule’s prijs

Wat ook aantrekkelijk is aan Capsule is zijn prijs, die ongeveer de helft is van die van de nieuwste Dyson.

Paul zegt: “Ik denk niet dat kwaliteit en intelligent design duur hoeft te zijn. Je kunt anders zijn dan anderen zonder iemand uit te sluiten.

De grootste uitdaging voor ontwerpers en ingenieurs en marketeers is om geweldig design en geweldige technologie haalbaar te maken. Want dan maak je pas echt het verschil. Dat zal meer mensen op een positievere manier beïnvloeden.”

Halo en accessoires

Op dit moment, kun je de Halo Capsule kopen voor £249.99
van Capsule Clean. Hij wordt geleverd met een wanddock en 52 stofzakjes, waarmee je twee jaar lang kunt schoonmaken. Wij vinden het een geweldig apparaat voor een geweldige prijs.

Om meer te weten te komen over hoe de Halo Capsule in het gebruik is, kun je
onze Halo Capsule review lezen.